Hydroterapia
Hydroterapia czyli wodolecznictwo jest działem lecznictwa fizykalnego, w którym wykorzystuje się oddziaływanie wody na ustrój człowieka. Ma ona ogromne znaczenie w rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Â
Hydroterapia czyli wodolecznictwo jest działem lecznictwa fizykalnego, w którym wykorzystuje się oddziaływanie wody na ustrój człowieka. Ma ona ogromne znaczenie w rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Â
Hipoterapia jest sposobem terapii i rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych, w tym dzieci z autyzmem polegającym na kontakcie z koniem i jeździe oraz ćwiczeniach na koniu. Początkowo była traktowana jako element fizykoterapii. Obecnie to metoda terapeutyczna prowadzona w naturalnym środowisku w kontakcie z żywym zwierzęciem.
Dogoterapia to metoda wykorzystująca wpływ specjalnie wyszkolonego psa terapeuty na rehabilitację osób. Oddziaływanie jej polega na wszelkich formach kontaktu fizycznego oraz emocjonalnego z psem, co może poprawić jakość życia osoby niepełnosprawnej na każdym jego etapie.
Celem prowadzenia zajęć klubowych jest: nabywanie umiejętności wykonywania różnego rodzaju aktywności i samodzielności zarówno w zakresie higieny osobistej czy samodzielnego ubierania się jak i czynności wykonywanych w gospodarstwie domowym takich jak: mycie naczyń, sprzątanie, przygotowywanie posiłków, integracja społeczna, rozwijanie zainteresowań (wyjścia na spacery, do miejsc użyteczności publicznej), uczenie się wygrywania i przegrywania w czasie różnych g
Głównym celem zajęć jest poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych oraz zdobycie praktycznych umiejętności- sposobów zachowania się w różnych sytuacjach. W czasie treningu ćwiczone są następujące umiejętności: słuchanie, pytanie odmawianie, zawieranie znajomości, reagowanie na krytykę i jej wyrażanie, dyskutowanie, inicjowanie rozmowy, radzenie sobie z emocjami.
Arteterapia – jest wydobywaniem z dzieci, młodzieży sił oraz energii, które pomagają im we własnym rozwoju. Jest to poszukiwanie motywacji do procesu twórczego. Stanowi ona bezpieczny i akceptowany przez dzieci i młodzież sposób wypowiedzi tego, co jest trudne do opisania słowami, jest odzwierciedleniem problemów i negatywnych emocji nagromadzonych i przechowywanych.
Muzyka należy do bardzo cennych środków terapeutycznych. Stosowana jest w terapii związanej z pokonywaniem barier interpersonalnych i rozwiązywaniem problemów emocjonalnych (wyrażanie i nazywanie emocji). W terapii stosuje się nagrania muzyczne, instrumenty oraz własny głos.
Zajęcia są prowadzone w sposób:
Zajęcia z logopedą są prowadzone przez kilka dni w tygodniu według ustalonego wcześniej grafiku. Zajęcia logopedyczne mają na celu stworzenie odpowiedniej strategii komunikacyjnej dla danej osoby, która w przyszłości może posłużyć do porozumiewania się w społeczeństwie, wyrażania swoich potrzeb.
Zajęcia indywidualne, edukacyjne z psychologiem bądź pedagogiem odbywają się pięć dni w tygodniu. Praca opiera się na przygotowanych programach nauczania dostosowanych do aktualnych możliwości intelektualnych dziecka.
Zajęcia prowadzone są następującymi metodami m.in: TEACCH, M.Ch. Knill, F. Affollter, G. Doman, B.N. Kaufmann, Stosowana Analiza Zachowania, arteterapia.
Projekt modernizacji oraz prowadzenie strony internetowej Krajowego Towarzystwa Autyzmu
|
Copyright © 2024, Krajowe Towarzystwo Autyzmu oddziaÅ‚ w Lublinie
Selected by freepik, Design by Zymphonies